Tie, kurie teigia, kad gimnazistai nesimoko, o tik pramogauja, yra absoliučiai neteisūs. Gruodžio 5 d. 3 Danske banko klasės moksleiviai, pasirinkę istorijos išplėstinį kursą, atviroje pamokoje bandė įveikti globalias viduramžių Vakarų krikščioniškojo pasaulio problemas: istorinio teismo inscenizacijoje sprendė XI a. ginčą tarp dviejų universaliųjų institucijų – popiežiaus ir Šventosios Romos imperijos imperatoriaus.
Pamokos sumanymas rėmėsi istorijos disciplinai pritaikytu literatūrinio teismo metodu. Moksleiviai, pasiskirstę vaidmenimis, nagrinėjo XI a. popiežiaus ir imperatoriaus korespondenciją, politines ir teologines ginčo aplinkybes, proceso šalių ir liudininkų biografinius duomenis, rengė viešąsias kalbas, vykdė liudininkų apklausą, paskelbė ir argumentavo teismo verdiktą.
Gimnazistai turėjo progą lavinti viešojo kalbėjimo ir istorinio argumentavimo įgūdžius, praktiškai pritaikyti ankstesnėse pamokose ir savarankiškų studijų metu įgytas žinias, įvertinti vienas kito ir mokytojo darbą, diskutuoti apie mokymosi pasiekimus ir galimas ateities perspektyvas.
Atvirą pamoką stebėjo šešios Kauno technologijos universiteto Socialinių mokslų fakulteto socialinės pedagogikos studijų programos studentės.
Istorijos mokytojas Domas Boguševičius