Šiais metais vykusioje 46-ojoje Lietuvos biologijos olimpiadoje gimnazistai skynė laurus! Sveikiname dešimtoką Lauryną Sketerį (2b), laimėjusį 3-ąją vietą, Vytautą Danielių (2a), parsivežusį pagyrimo raštą, trečioką Roką Budrauską (3 Danske), kuris laimėjo 3-ąją vietą, bei abiturientę Martyną Petrulytą (4b), grįžusią su aukso medaliu.
Martyna Petrulytė jau ne pirmą kartą biologijos olimpiadoje patenka tarp geriausių. Ši gimnazistė pranoksta visus ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Jos atkaklus darbas – įkvėpimas kiekvienam mūsų, įrodymas, jog didelės pastangos gali padėti pasiekti tai, apie ką anksčiau galbūt tik svajojai.
Kaip ir apie ką mąsto KTUG didžiųjų olimpiadininkų lentoje esanti Martyna Petrulytė? Štai trumpas interviu su ja- gimnaziste, kuria didžiuojamės mes visi!
Šiais metais pasiektas auksas Respublikoje nėra tavo pirmasis. Kas tave verčia vis tobulėti, nesustoti?
Noras turėti daug ‘auksų’ savo kolekcijoje . O jei rimtai, tai galimybė patekti į paruošiamąsias stovyklas Tarptautinei Biologijos Olimpiadai, susirasti daug bendraminčių (kaip žinia, biologai – geriausi žmonės pasaulyje) ir taip pat išvykti savaitei į Tarptautinę Olimpiadą. Kas be ko, žinoti daugiau nei 99 % (kaip mano gera draugė pasakė man prieš šiųmetinę olimpiadą) Lietuvos moksleivių taip pat neblogai.
Galbūt turi idealą?
Deja, bet ne. ;-( Kol kas dar nesutikau to/tos, į kurį/-ią galėčiau lygintis. Manau, jog pats žmogus turi susikurti savo idealą mintyse, o ne ieškoti jo aplinkui, ir tada belieka dėti visas pastangas, kad būtų kuo panašesnis į jį.
Kodėl būtent biologija? Ne lietuvių kalba, chemija ..?
Nes tai yra vienintelis mokslas, kurį gali pačiupinėti, pauostyti, paragauti, papjaustyti, pamatyti, pajusti. Biologijoje turi išmanyti viską: nuo botanikos, zoologijos, genetikos iki žmogaus kūno, biochemijos, ekologijos, evoliucijos ar net geografijos. Tikriausiai nėra nė vienos kitos tokios specialybės, kuri reikalautų tiek daug žinoti kaip biologo. Be to, nė vienas mokslas taip greitai nesivysto kaip šis, o tai reiškia, jog visada rasi ką tyrinėti ir atrasti.
Kokį pasiekimą įvardytum kaip didžiausią?
Tikriausiai tą, kai vienuoliktoje klasėje ir Respublikos Biologijos Olimpiadoje, ir atrankoje į Tarptautinę Olimpiadą, ir pačioje Tarptautinėje Singapūre pralenkiau super stirprų berniuką, prieš kelis metus laimėjusį sidabrą Korėjoje.
Ką tau reiškia Gimnazija? Ką per praėjusius visus ketverius metus ji tavęs išmokė?
Gimnazija – tikriausiai pati geriausia mokykla Lietuvoje, kuri suteikia laisvės mokytis individualiai. Tą aš ypatingai vertinu, nes labai labai nemėgstu mokyklinio kurso (ypač biologijos). Per ketverius metus čia aš išmokau savarankiškumo ir atkaklumo siekti savo tikslą. Jei ne Gimnazija, nebūčiau atradusi savo aistros biologijai ir tikriausiai negalėčiau girtis savo laimėjimais, jei būčiau likusi eilinėje vidurinėje.
Kokias savybes, tavo nuomone, turėtų turėti gimnazistas?
Nebūti gezu ar fyfa, o būti super-darboholiku ir nenugalimu vienoje, gimnazisto širdžiai artimoje srityje.
Kokių turi tikslų ateityje?
Pirmiausia bandyti kaip nors išlaikyti egzaminus, patekti į Pasaulinę antrą kartą, kada nors įstoti į numeris 1 medical school ir tapti geriausia chirurge pasaulyje.